Påskeæg med karamelmidte

Jeg havde en rest dulce de leche tilovers, som jeg drømte om at bruge til en lille sød sag. Og hvad er så mere oplagt end at pakke karamellen ind i et påskeæg?!

Det voldte mig dog nogle problemer i starten, da mine æg i første omgang ikke ville blive pæne, fordi karamellen blev ved med at fedte ud alle steder. Til sidst lykkedes det dog at få nogle rigtig fine æg ud af det.

P1020544

Påskeæg med dulce de leche
(15 æg)

225 g marcipan
dulce de leche
mørk chokolade til overtræk

evt. lys chokolade til pynt

Ælt marcipanen sammen og form små æg á 15 g.

Fyld lidt dulce de leche i en sprøjtepose med en spids tyl lavet til at fylde kager. Brug tyllespidsen til at lave hul i ægget, og sprøjt så karamel ind i ægget. Luk forsigtigt hullet til igen, så karamellen bliver pakket ind.

Overtræk æggene med tempereret mørk chokolade.

Smelt en smule lys chokolade og lav tynde fine streger på æggene vha. en sprøjtepose med et meget lille hul.

P1020549

Næste gang vil jeg nok fylde mere karamel i æggene, men det er selvfølgelig en smagssag.

Skriv en kommentar